مراسم بزرگداشت استاد رحیم هودی در شیراز برگزار شد.
کوروش ﻛﻤﺎﻟﻰ ﺳﺮﻭﺳـﺘﺎﻧﻰ، مدیر دانشنامه فارس، ﺩﺭ این ﻣﺮﺍﺳـﻢ ﮔﻔﺖ: ﺍﺳـﺘﺎﺩ ﺭﺣﻴﻢ ﻫـﻮﺩﻯ، ﺗﺎﺭﻳـﺦ ﺯﻧﺪﻩ ﺗﺌﺎﺗـﺮ ﻓﺎﺭﺱ ﺍﺳﺖ. ﺳـﺎﻝ 1314 ﺳﺎﻟﻰ ﻣﻴﻤﻮﻥ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﺳـﺘﺎﺩ ﻫﻮﺩﻯ ﻭ ﺷﺎﺩﺭﻭﺍﻥ ﺟﻌﻔﺮ ﺗـﻮﻛﻞ ﺩﻭ ﺗـﻦ ﺍﺯ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﺰﺭگ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﺍﺩﻩ ﺷـﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺳـﺘﺎﺩ ﻣﺤﻴـﻰ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﻻﻳﻖ ﭘﻴﻮﺳـﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳـﺎﻝ 1311 ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷـﺪﻩ ﺑـﻮﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﺜﻠﺚ ﻃﻼﻳﻰ ﻫﻨﺮ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺷـﻴﺮﺍﺯ ﻧﻘﺶ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺍﻯ ﺩﺭ ﺷﻜﻞ ﺩﻫﻰ ﻭ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺩﻫـﻰ ﺍﻳﻦ ﻫﻨـﺮ ﻣﺎﻧـﺪﮔﺎﺭ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺷﻴﺮﺍﺯ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ.
ﻭﻯ ﺍﻓـﺰﻭﺩ: ﺭﻭﺯﺷـﻤﺎﺭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺍﺳـﺘﺎﺩ ﺣﻜﺎﻳﺖ ﻫﺎﻯ ﻏﺮﻳﺒـﻰ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﻴـﻦ ﻧﻘـﺶ ﺳـﻜﻴﻨﻪ ﺧﻮﺍﻧﻰ ﺩﺭ ﺗﻌﺰﻳﻪ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﻰ، ﺗﺌﺎﺗﺮﻫﺎﻯ ﺭﻭ ﺣﻮﺿـﻰ ﻭ ﺳـﻴﺎﻩ ﺩﻟﻨﺸـﻴﻦ ﻭ ﺩﺭﺩﺁﺷـﻨﺎﻯ ﺁﻥ ﺗـﺎ ﻓﻌﺎﻟﻴـﺖ ﺧﻼﻕ ﻭ ﻣﺴـﺘﻤﺮ ﺩﺭ ﺗﺌﺎﺗـﺮ سعدی، ﮔﺮﻭﻩ ﻫﻨﺮﻫـﺎﻯ ﺩﺭﺍﻣﺎﺗﻴﻚ ﻓـﺎﺭﺱ، ﮔﺮﻭﻩ ﺗﺌﺎﺗـﺮ ﻓﺎﺭﺱ ﻭ ﮔـﺮﻭﻩ ﺗﺌﺎﺗـﺮ ﻣﻠﻰ. ﺩﺭ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﻯ ﻛـﻪ ﻓﺮﻫﻨـﮓ ﺯﻣﺎﻧـﻪ ﺳـﺮ ﺁﺷﺘﻰ ﻧﺪﺍﺷـﺖ ﻣﺜﻠﺚ ﻃﻼﻳﻰ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺳـﺘﺎﺩﺍﻥ ﻭﺑﺎﺯﻳﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳـﻰ ﺑﺰﺭﮔﺎﻧـﻰ ﭼـﻮﻥ ﻋﺰﺕ ﺍﷲ ﺍﻧﺘﻀﺎﻣـﻰ ﻭ ﻋﻠﻰ ﻧﺼﻴﺮﻳﺎﻥ، ﻛﺎﺭﻯ ﻛﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ.
مدیر ﺩﺍﻧﺸـﻨﺎﻣﻪ ﻓـﺎﺭﺱ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺸـﺎﻥ ﻛﺮﺩ: ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺩﺭ ﺳـﺎﻝ ﻫـﺎﻯ 1332 ﺗـﺎ 1337 ﺑـﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻋﺪﻡ ﺣﻀـﻮﺭ ﺑﺎﺯﻳﮕـﺮﺍﻥ ﺯﻥ ﻧﻘـﺶ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣـﺮﺩﺍﻥ ﺑـﺎﺯﻯ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧـﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺯﻥ ﭘـﻮﺵ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻧـﺪ ﺍﻣﺎ ﻳﻚ ﺩﻫﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻫﻮﺩﻯ ﺑﺎ ﻛﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﻰ ﻧﻤﺎﻳﺸـﻨﺎﻣﻪ «ﺑﻠﺒﻞ ﺳﺮﮔﺸـﺘﻪ» ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻋﻠـﻰ ﻧﺼﻴﺮﻳﺎﻥ، ﻫﻤﻪ ﻧﻘـﺶ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻭﺍﮔـﺬﺍﺭ ﻣﻰ ﻛﻨـﺪ ﻭ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺯﻧـﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻧﻤﺎﻳـﺶ ﻣﺮﺩ ﭘﻮﺵ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.